Veel gestelde vragen

Vragen over je account op InICT.nl

  1. Waarom en hoe moet ik mijn account bevestigen?
  2. Ik heb geen e-mail met bevestigingslink of wachtwoord ontvangen, wat moet ik doen?
  3. Ik weet mijn wachtwoord niet meer; hoe vraag ik deze op?
  4. Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?
  5. Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
  6. Ik ben het e-mailadres voor de login vergeten. Hoe kan ik weer inloggen?
  7. Hoe verwijder ik mijn account op InICT.nl?
  8. Loopt mijn account op een gegeven moment af?
  9. Kan ik de login van mijn werkgeversaccount gebruiken voor een kandidaten-account?

Vragen over je cv

  1. Waarom zou ik mijn cv op InICT.nl plaatsen?
  2. Hoe plaats ik mijn cv op InICT.nl?
  3. Hoe kan ik mijn cv op InICT.nl wijzigen?
  4. Ik wil niet dat mijn naam zichtbaar is voor werkgevers. Kan ik mijn cv anoniem plaatsen?
  5. Wat betekent het precies dat mijn cv "vindbaar is voor werkgevers"?
  6. Kan ik zien welke werkgevers mijn cv hebben bekeken via de cv-database?
  7. Blijft de opmaak van mijn cv intact?
  8. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn cv door zoveel mogelijk werkgevers wordt bekeken?
  9. Ik ben niet meer op zoek naar een baan. Hoe kan ik mijn cv verwijderen?
  10. Wat gebeurt er met mijn cv wanneer ik een cv verwijder?

Vragen over vacatures zoeken

  1. Hoe vind ik vacatures op InICT.nl?
  2. Hoe kan ik mijn zoekopdracht verfijnen?
  3. Hoe kan ik een zoekopdracht opslaan?
  4. Hoe kan ik zoeken op vacaturenummer?
  5. Kan ik ook geavanceerde zoekopties gebruiken?
  6. Hoe kan ik relevante vacatures ontvangen via RSS?
  7. Hoe sla ik een vacature op?
  8. Hoe kan ik een vacature doorsturen naar een vriend(in)?
  9. Hoe kan ik meer informatie over een vacature verkrijgen en bekijken?

Vragen over opgeslagen zoekopdrachten en e-mailalerts

  1. Hoe maak ik een e-mailalert aan voor een bepaalde zoekopdracht?
  2. Ik heb een e-mailalert aangemaakt, maar ik ontvang geen email, hoe kan dat?
  3. Hoe kan ik mijn opgeslagen zoekopdrachten en e-mailalerts bewerken of verwijderen?
  4. Hoe kan ik een e-mailalert stopzetten?
  5. Als ik klik op een vacaturelink in mijn e-mailalert krijg ik het bericht dat de vacature niet meer bestaat. Hoe kan dit?

Vragen over solliciteren

  1. Hoe kan ik solliciteren naar een vacature op InICT.nl?
  2. Wat gebeurt er precies wanneer ik naar een vacature op InICT.nl solliciteer?
  3. Moet ik een account hebben voordat ik kan solliciteren?
  4. Heb ik een cv nodig om te kunnen solliciteren?
  5. Kan ik tijdens het solliciteren een sollicitatiebrief bijvoegen?
  6. Kan ik ergens bijhouden naar welke functies ik heb gesolliciteerd?

Vragen over je Account

1. Waarom en hoe moet ik mijn account bevestigen?

Wij vragen je om je account te bevestigen zodat we er zeker van zijn dat het e-mailadres dat je opgegeven hebt correct is. Je kunt je account bevestigen via de link in de welkomstmail die je hebt ontvangen direct na het aanmaken van je account, of door in te loggen met het wachtwoord dat in deze e-mail staat.

Belangrijk: Bevestig je account zo snel mogelijk, niet bevestigde accounts worden na 14 dagen gedeactiveerd.

Terug naar boven

2. Ik heb geen e-mail met bevestigingslink of wachtwoord ontvangen, wat moet ik doen?

Kijk eerst of de e-mail niet per ongeluk in de spamfolder van je mailprogramma terecht is gekomen. Als dat niet het geval is ga dan naar de pagina wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Je ontvangt vervolgens een e-mail met een link waarmee je kunt inloggen en je wachtwoord direct opnieuw kan instellen.

Terug naar boven

3. Ik weet mijn wachtwoord niet meer; hoe vraag ik deze op?

Als je je wachtwoord bent vergeten ga je naar de pagina wachtwoord vergeten en vul je je e-mailadres in. Je ontvangt vervolgens een e-mail met instructies om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Terug naar boven

4. Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?

Om je accountgegevens te wijzigen log je in op de pagina Jouw gegevens, hier kun je al je persoonlijke gegevens inzien en wijzigen.

Terug naar boven

5. Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Om je e-mailadres te wijzigen, log je in op de pagina Jouw gegevens. In de rechter kolom staat je e-mailadres weergeven, klik daarnaast op de knop "wijzigen".

Terug naar boven

6. Ik ben het e-mailadres voor de login vergeten. Hoe kan ik weer inloggen?

Als je niet meer weet onder welk e-mailadres je je account hebt aangemaakt, neem dan contact op met klantenservice@vnumedia.nl.

Terug naar boven

7. Hoe verwijder ik mijn account op InICT.nl?

Als je er zeker van bent dat je je gegevens bij ons wilt weghalen, dan kun je je account verwijderen door in te loggen en vervolgens dit formulier te gebruiken.

Let op: Als je je account verwijdert worden je persoonlijke gegevens, je cv, je carrièredoel en je bewaarde zoekopdrachten direct en onherroepelijk verwijderd van de site. Deze gegevens zijn daarna niet meer terug te halen! Je kunt hierna niet meer inloggen op de site, tenzij je jezelf opnieuw registreert. Voor de email-nieuwsbrieven van InICT.nl kun je jezelf afmelden via de afmeldlink in de nieuwsbrief zelf.

Terug naar boven

8. Loopt mijn account op een gegeven moment af?

Nee, zolang je je account niet verwijdert blijven je gegevens bewaard op de site van InICT.nl

Terug naar boven

9. Kan ik de login van mijn werkgeversaccount gebruiken voor een kandidaten-account?

Nee, de accounts voor werkgevers en kandidaten zijn gescheiden van elkaar.

Terug naar boven

Vragen over je cv

1. Waarom zou ik mijn cv op InICT.nl plaatsen?

Door je cv op InICT te plaatsen ben je direct vindbaar voor werkgevers die op zoek zijn in onze cv-Database naar geschikte kandidaten voor hun vacatures. Daarnaast kun je met je geplaatste cv ook snel solliciteren naar interessante vacatures in onze vacaturebank. Je vergroot je kans op een nieuwe baan dus aanzienlijk!

Terug naar boven

2. Hoe plaats ik mijn cv op InICT.nl?

Je kunt je cv eenvoudig en snel plaatsen via deze pagina.

Heb je al een cv in Word of TXT formaat? Kies dan de optie "upload cv".
Dit is de snelste optie, binnen een paar minuten staat je cv online, precies zoals jij het hebt bedoeld. Handig, zo heb je altijd je actuele cv bij de hand.

Heb je nog geen cv? Kies dan voor de optie "Maak een nieuw cv aan".
Je kunt vervolgens stap voor stap je persoonlijke gegevens, opleiding en werkervaring invullen. Als je klaar bent kun je je cv in Word-formaat downloaden voor eigen gebruik.

Tip: Wil je je cv eerst nog even aanscherpen? Lees dan de cv-tips van Intermediair.nl.

Terug naar boven

3. Hoe kan ik mijn cv op InICT.nl wijzigen?

Je kunt je cv bekijken en wijzigen op de pagina Jouw gegevens.

Terug naar boven

4. Ik wil niet dat mijn naam zichtbaar is voor werkgevers. Kan ik mijn cv anoniem plaatsen?

Werkgevers hebben sterke voorkeur voor cv's die niet anoniem zijn. Je maakt dus meer kans op een nieuwe baan als je je cv niet anoniem maakt. Mocht je je cv desondanks toch anoniem willen maken, dan kan dat. Plaats eerst je cv en ga daarna naar de pagina Jouw gegevens. Je ziet daar de optie "Contactgegevens zijn zichtbaar", klik daarnaast op "verbergen" om je contactgegevens te verbergen. Een werkgever kan vervolgens wel je cv inzien, maar niet je naam of contactgegevens.

Let op: Als je een bestand met je cv hebt geüpload kan het zijn dat het cv zelf ook nog je naam of contactgegevens bevat. Verwijder in dat geval de contactgegevens uit je cv en upload het bestand opnieuw via de optie "wijzig" in het blokje "jouw cv" op de pagina Jouw gegevens.

Terug naar boven

5. Wat betekent het precies dat mijn cv "vindbaar is voor werkgevers"?

Een cv dat vindbaar is voor werkgevers kan ingezien worden door werkgevers die toegang hebben tot onze cv-Database. Deze werkgevers kunnen vervolgens contact met je opnemen via de contactgegevens die je opgegeven hebt. Door je cv vindbaar te maken voor werkgevers vergroot je kans op een nieuwe baan aanzienlijk.

Terug naar boven

6. Kan ik zien welke werkgevers mijn cv hebben bekeken via de cv-database?

Nee, je kunt niet zien door welke werkgevers jouw cv bekeken is. Via de pagina Jouw gegevens kun je wel zien hoe vaak jouw cv door werkgevers is bekeken.

Terug naar boven

7. Blijft de opmaak van mijn cv intact?

Als je je cv in Word-formaat hebt geüpload krijgen werkgevers een voorvertoning te zien van jouw cv. Hierbij blijft de opmaak van het cv zo veel mogelijk intact. Werkgevers hebben de mogelijkheid jouw originele cv te downloaden en kunnen dus altijd het correcte cv inzien.

Tip: Gebruik bij voorkeur eenvoudige opmaak en tabellen om gegevens uit te lijnen, en zorg dat je cv altijd makkelijk leesbaar is voor werkgevers. Gebruik liever tabs en geen afbeeldingen in je cv, deze komen niet goed over in de voorvertoning van je cv. Je kunt je cv het beste opslaan in Word-formaat met de extensie .doc of .docx

Terug naar boven

8. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn cv door zoveel mogelijk werkgevers wordt bekeken?

Zorg ervoor dat je cv altijd up to date is, en op "cv vindbaar voor werkgevers" staat. Je kunt dit controleren via de pagina Jouw gegevens. Voor het beste resultaat geef je je cv een duidelijke titel mee. Gebruik nooit je naam als titel ("cv van Jan de Vries" zegt werkgevers immers weinig), omschrijf liever in één regel wat je kunt en wat je zoekt.

Hier zijn een paar voorbeelden van goede cv-titels:

Terug naar boven

9. Ik ben niet meer op zoek naar een baan. Hoe kan ik mijn cv verwijderen?

Via de pagina Jouw gegevens kun je je cv verwijderen. Je kunt er ook voor kiezen om je cv niet vindbaar te maken, zo blijft je cv wel bewaard bij je account, maar is het niet meer vindbaar voor werkgevers.

Terug naar boven

10. Wat gebeurt er met mijn cv wanneer ik een cv verwijder?

Als je je cv verwijdert van de site is het vanaf dat moment niet beschikbaar meer voor werkgevers. Jouw cv kan dus niet meer gevonden of bekeken worden door werkgevers.

Let op: Het kan zijn dat een werkgever jouw cv heeft gedownload toen het nog vindbaar was. Het is dus mogelijk dat je toch nog benaderd wordt door een werkgever terwijl je cv al verwijderd is.

Terug naar boven

Vragen over Vacatures zoeken

1. Hoe vind ik vacatures op InICT.nl?

Via de vacature zoekbox kun je zoeken naar vacatures. Je kunt zoeken op trefwoord of op locatie, of met een combinatie van beiden. Je kunt het beste gerichte trefwoorden gebruiken, zoals bijvoorbeeld een functietitel, een bedrijfsnaam of een specifieke vaardigheid of opleiding.

Terug naar boven

2. Hoe kan ik mijn zoekopdracht verfijnen?

Nadat je een zoekopdracht hebt gedaan zie je links van het zoekresultaat een kolom met criteria waarmee je je zoekopdracht kunt verfijnen. Klik op één of meer criteria om je zoekopdracht te verfijnen.

Tip: Je kunt je zoekopdracht inclusief de verfijningen opslaan als e-mailalert. Op deze manier ontvang je altijd de meest recente vacatures die aan je zoekopdracht voldoen. Klik daarvoor in het zoekresultaat bovenaan op de link "maak e-mailalert".

Terug naar boven

3. Hoe kan ik een zoekopdracht opslaan?

Om een zoekopdracht op te slaan voer je eerst een zoekopdracht uit, inclusief alle criteria die je in de opgeslagen zoekopdracht wilt opnemen. Klik bovenaan het zoekresultaat op de link "bewaar zoekopdracht | maak e-mailalert". Vervolgens kies je hoe vaak je een e-mailalert van de betreffende zoekopdracht wilt ontvangen. Je kunt maximaal vijf verschillende zoekopdrachten met daaraan gekoppelde e-mailalerts opslaan. Je kunt je opgeslagen zoekopdracht beheren en uitvoeren op de pagina Jouw gegevens.

Terug naar boven

4. Hoe kan ik zoeken op vacaturenummer?

Je kunt het vacaturenummer invoeren in het "wat" veld van de vacature zoekbox. Je kunt ook gebruik maken van de zoekoptie "Zoek op vacaturenummer" via uitgebreid zoeken .

Terug naar boven

5. Kan ik ook geavanceerde zoekopties gebruiken?

Je kunt specifieke zoekopdrachten gebruiken, bijvoorbeeld:

Tip: Je kunt alle geavanceerde zoekfuncties ook makkelijk toepassen via de optie uitgebreid zoeken

Terug naar boven

6. Hoe kan ik relevante vacatures ontvangen via RSS?

InICT biedt je de mogelijkheid om een RSS feed aan te maken van je favoriete zoekopdracht. Met behulp van een RSS-feed word je automatisch op de hoogte gehouden van nieuwe vacatures die voldoen aan je zoekopdracht.

Doe eerst een zoekopdracht via de vacature zoekbox. Desgewenst kun je de zoekopdracht daarna verfijnen met de criteria in de linker kolom naast het zoekresultaat. Klik vervolgens op het oranje RSS icoontje onderaan de pagina om de RSS feed van deze zoekopdracht te bekijken. Desgewenst kun je de URL van de RSS feed kopiëren en toevoegen aan je favoriete RSS reader.

Terug naar boven

7. Hoe sla ik een vacature op?

Om een vacature op te slaan klik je op "bewaar" in de rechter kolom naast de vacaturetekst. Je kunt je opgeslagen vacatures terugvinden en beheren op de pagina Jouw gegevens.

Terug naar boven

8. Hoe kan ik een vacature doorsturen naar een vriend(in)?

Om een vacature door te sturen via e-mail klik je op "deel" in de rechter kolom naast de vacaturetekst. In het venster dat opent kun je de vacature doorsturen via e-mail of delen via diverse social media websites.

Terug naar boven

9. Hoe kan ik meer informatie over een vacature verkrijgen en bekijken?

Naast de vacaturetekst zie je in de rechter kolom twee tabjes, "Vacature-info" en Contact". Hieronder vind je alle relevante informatie over de werkgever en de vacature zelf, zoals salaris, soort dienstverband, bedrijfsprofiel, etc.

Terug naar boven

Vragen over opgeslagen zoekopdrachten en e-mailalerts

1. Hoe maak ik een e-mailalert aan voor een bepaalde zoekopdracht?

Om een e-mailalert aan te maken voer je eerst een zoekopdracht uit, inclusief alle criteria die je in de opgeslagen zoekopdracht wilt opnemen. Klik bovenaan het zoekresultaat op de link "maak e-mailalert". Vervolgens kies je hoe vaak je een e-mailalert van de betreffende zoekopdracht wilt ontvangen. Je kunt maximaal vijf verschillende zoekopdrachten met daaraan gekoppelde e-mailalerts opslaan.

Op je persoonlijke pagina vind je een overzicht van jouw opgeslagen zoekopdrachten. Deze kun je gemakkelijk bewerken, vervangen of verwijderen.

Terug naar boven

2. Ik heb een e-mailalert aangemaakt, maar ik ontvang geen email, hoe kan dat?

Je ontvangt alleen een e-mailalert als er daadwerkelijk nieuwe vacatures zijn die aan jouw zoekopdracht voldoen. Indien er geen nieuwe vacatures zijn geplaatst die daaraan voldoen zul je dus ook geen e-mailalert ontvangen.

Tip: Het kan zijn dat je opgeslagen zoekopdracht te specifiek is. Verwijder in dat geval je opgeslagen zoekopdracht via de pagina Jouw gegevens en voer een nieuwe zoekopdracht uit met wat ruimere zoekcriteria. Klik vervolgens in het zoekresultaat bovenaan op de link "maak e-mailalert" om hiervan een nieuwe e-mailalert aan te maken. Je kunt op deze manier maximaal vijf verschillende zoekopdrachten met daaraan gekoppelde e-mailalerts opslaan.

Terug naar boven

3. Hoe kan ik mijn opgeslagen zoekopdrachten en e-mailalerts bewerken of verwijderen?

Via de pagina Jouw gegevens kun je de opgeslagen zoekopdrachten met de daaraan gekoppelde e-mailerts bewerken of verwijderen. Je kunt hier de titel van de zoekopdracht aanpassen en aangeven hoe vaak je de e-mailalert wilt ontvangen.

Tip: Als je niet tevreden bent met het resultaat van de opgeslagen zoekopdracht, verwijder deze dan via de pagina Jouw gegevens. Doe vervolgens een nieuwe zoekopdracht en bewaar het resultaat opnieuw als e-mailalert. Je kunt maximaal vijf verschillende zoekopdrachten met daaraan gekoppelde e-mailalerts opslaan.

Terug naar boven

4. Hoe kan ik een e-mailalert stopzetten?

Onderin de e-mailalert die je hebt ontvangen staat een link "Deze email stopzetten". Klik op deze link om je af te melden en je zult voortaan geen e-mail meer voor deze zoekopdracht ontvangen. De zoekopdracht zelf blijft wel bewaard, die kun je beheren via de pagina Jouw gegevens.

Terug naar boven

5. Als ik klik op een vacaturelink in mijn e-mailalert krijg ik het bericht dat de vacature niet meer bestaat. Hoe kan dit?

Werkgevers bepalen zelf hoe lang een vacature online staat. Het kan voorkomen dat een vacature kort nadat de e-mailalert verstuurd is verloopt, of dat de werkgever heeft besloten de vacature offline te halen. In dat geval kun je soms een melding krijgen dat een vacature niet meer bestaat.

Vragen over solliciteren

1. Hoe kan ik solliciteren naar een vacature op InICT.nl?

Als je een interessante vacature hebt gevonden kun je via de oranje solliciteerknop solliciteren naar de betreffende functie.

Terug naar boven

2. Wat gebeurt er precies wanneer ik naar een vacature op InICT.nl solliciteer?

Tijdens het sollicitatieproces word je gevraagd je persoonlijke gegevens in te vullen en een actueel cv bij te voegen. Deze gegevens worden doorgestuurd naar de werkgever, die vervolgens rechtstreeks contact met je kan opnemen. Als je nog geen account hebt op InICT.nl wordt dit automatisch voor je aangemaakt, zodat je de volgende keer niet al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen.

Let op: Sommige werkgevers geven er de voorkeur aan om sollicitaties via hun eigen website te verwerken. In dat geval word je na het klikken op de solliciteerknop doorgeleid naar de externe website van de werkgever en vindt de sollicitatie buiten de site van InICT.nl plaats.

Terug naar boven

3. Moet ik een account hebben voordat ik kan solliciteren?

Nee, als je nog geen account hebt op InICT.nl wordt dit automatisch voor je aangemaakt tijdens het sollicitatieproces, zodat je de volgende keer niet al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen.

Terug naar boven

4. Heb ik een cv nodig om te kunnen solliciteren?

Ja, een werkgever wil graag je cv kunnen inzien om te beoordelen of je een geschikte kandidaat bent voor de functie waarnaar je solliciteert. Je kunt je cv tijdens het sollicitatieproces bijvoegen. Je cv wordt na het solliciteren bewaard bij je account, zodat je het bij de volgende sollicitatie direct bij de hand hebt.

Tip: Je kunt het cv dat je hebt gebruikt bij de sollicitatie direct vindbaar maken in de cv-Database. Hierdoor ben je direct vindbaar voor werkgevers die op zoek zijn in onze cv-Database naar geschikte kandidaten voor hun vacatures, en vergroot je je kans op een nieuwe baan dus aanzienlijk!

Terug naar boven

5. Kan ik tijdens het solliciteren een sollicitatiebrief bijvoegen?

Tijdens het sollicitatieproces kun je een begeleidende tekst invoeren die meegestuurd wordt met je cv en contactgegevens naar de werkgever. Je kunt hiervoor de standaardtekst gebruiken, maar indien gewenst kun je deze tekst aanpassen om je sollicitatie te motiveren en in je eigen woorden aan te geven waarom jij de geschikte kandidaat bent voor de functie.

Terug naar boven

6. Kan ik ergens bijhouden naar welke functies ik heb gesolliciteerd?

Ja, op de pagina Jouw gegevens vind je onder "Jouw sollicitaties" een overzicht van alle vacatures waarop je hebt gesolliciteerd.

Terug naar boven


Mijn vraag staat hier niet tussen

Heb je een vraag hebt die hier niet beantwoord wordt? Neem dan contact op met klantenservice@vnumedia.nl.